Prostredníctvom elektronickej schránky je možné zasielať dokumenty v elektronickej podobe orgánom verejnej moci a tiež ich takto od nich prijímať.
Elektronické schránky boli zriadené tzv. zákonom o eGovernmente (zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
Schránka občanov a podnikateľov je určená na prijímanie elektronických úradných dokumentov (rozhodnutí) od orgánov verejnej moci. Komunikácia prostredníctvom elektronickej schránky nahrádza klasický spôsob komunikácie s verejnou správou a je ekvivalentná k podaniam a doručovaniu dokumentov v listinnej podobe.
Prostredníctvom schránky je ďalej možné prijímať správy, notifikácie o odoslaní a doručení a zisťovať stav odoslaných podaní.
Elektronická schránka je nevyhnutnou súčasťou vášho podnikania v SK. Ak chcete mať istotu, že vám neunikne žiadna dôležitá správa či lehota, zverte správu elektronickej schránky vašej spoločnosti do našich rúk.
Táto služba zahŕňa:
- Poskytnutie osoby oprávnenej disponovať el. schránkou
- Nastavenie notifikácií pre oprávnenú osobu
- Pravidelné vyberanie prichádzajúcich správ
- Distribúcia správ s krátkym zhrnutím relevantným kontaktným osobám podľa vašich inštrukcií (napr. priamo vašej účtovníčke)
- Úschova a evidencia správ
- Odoslanie el. správ z vašej elektronickej schránky príslušným orgánom štátnej správy