Čo je dohľad nad hardvérom a aplikáciami?
Služby Monitorovacieho centra sú koncipované v súlade s metodikou ITIL v4 s piatimi základnými funkciami vo vzťahu k prostriedkom IT/IS (siete, zariadenia, SW a pod.).
Služby Monitorovacieho centra tvoria jednu zo základných súčastí Servis Level Managementu, teda nástroja na kontrolu a preukazovanie parametrov Servis Level Agreementu (SLA).
Výhody dohľadu nad hardvérom a aplikáciami
- Okamžitá informovanosť a kontrola stavu IS/IT
- Konsolidácia a zvýšenie efektívnosti správy prostredia vďaka automatizácii
- Nárast výkonu prostredia vďaka dodržaniu prevádzkových a výkonnostných parametrov
- Efektívne plánovanie rozvoja infraštruktúry vrátane zabezpečenia životného cyklu všetkých prvkov IS/IT
- Zníženie priamych a nepriamych nákladov využitím špecialistov spoločnosti Infinity a.s.
- Vysoká dostupnosť v súlade s SLA – vyššia produktivita práce
Vlastnosti dohľadu nad hardvérom a aplikáciami
- Fault management (riadenie chýb) – základný nástroj na okamžité začatie riešenia, na ktoré nadväzuje činnosť servisných technikov príslušného oddelenia spoločnosti
- Configuration management – rieši sa prostredníctvom vhodných konfiguračných nástrojov
- Performance management (riadenie výkonu) – využíva špecializované nástroje konkrétneho výrobcu buď celkom samostatne, alebo ako nadstavby platformových systémov
- Security management (riadenie bezpečnosti) – bezpečnostná politika podniku, adresárové štruktúry a špecializované nástroje
- Accounting management (kontrola prístupu) – kontroluje určité aplikácie alebo sieťové služby