Čo je helpdesk?
- Helpdesk – 1st and 2nd level Support
- ServisDesk
- Dohľad nad hardvérom a aplikáciami
Služba Helpdesk zaisťuje dva typy služieb: základné, teda odpovede na telefonické otázky používateľov, a rozšírené, t. j. prevzatie klávesnice a obrazovky používateľa a predvedenie postupu používateľovi.
Výhody helpdesku
- Priama podpora desktopových operačných systémov Microsoft, kancelárskych aplikácií Microsoft Office, poštových klientov Microsoft Outlook, Microsoft Dynamics NAV, AXAPTA
- Špecializované zákaznícke aplikácie (po zaškolení u zákazníka v prípade rozšírenej služby)
- Nepriama podpora serverových systémov Microsoft a Linux, serverových systémov Microsoft System Center, sieťového hardvéru a softvéru v rozsahu portfólia služieb spoločnosti RSM CZ a.s.
- podpora developerských projektov
Vlastnosti helpdesku
- Základná služba môže byť riešená bez pripojenia k sieti používateľa. Znamená to, že používateľ buď priamo zavolá na definované číslo HelpDesku, alebo kontaktuje HelpDesk prostredníctvom tzv. modrej linky (844 171 171).
- Rozšírená služba HelpDesk vyžaduje pripojenie do siete zákazníka a vhodný softvér na klientskych staniciach (prípadne aj serveroch) – napr. MS RDC, Team Viewer, LogMeIn a pod.
- Možnosť monitorovať stav kritických komponentov v sieti zákazníka – Monitorovacie centrum
- Možnosť použitia dátového spojenia na prenos hlasu (VoIP, VoFR), a tým aj zníženie telekomunikačných nákladov