Čo je outsourcing?
Outsourcing IT služieb znamená prenesenie správy optimálneho chodu používaných systémov a aplikácií na externého poskytovateľa.
Priamym dôsledkom sú nižšie prevádzkové a personálne náklady a koncentrácia vlastných zdrojov na hlavný predmet podnikateľskej činnosti.
Služba zabezpečuje dennú správu prostriedkov v podobe serverových OS, aplikačných serverov, aplikácií, podporných prvkov a nadväzujúcich prostriedkov v rámci podnikovej IT/IS infraštruktúry vrátane distribúcie SW.
Výhody outsourcingu
- Administráciu zložitých systémov IS/IT infraštruktúry zaisťujú špecialisti RSM v režime 24 hodín denne, 7 dní v týždni
- Konsolidácia a zvýšenie efektivity správy prostredia sú zabezpečené s využitím manažment systémov a automatizovaných administračných nástrojov
- Podpora efektívneho rozvoja infraštruktúry v súlade s plánovaním životného cyklu všetkých prvkov IS/IT prostredia je koordinovaná vďaka detailnému prehľadu o stave systémov
- Organizácia práce a plnenie definovaných úloh v súlade so SLA zvyšuje produktivitu práce
- Zníženie priamych (mzdové, materiálne) a nepriamych nákladov (minimalizácia výpadkov) vďaka využitiu systémových špecialistov a vzdialených administrácií
Vlastnosti outsourcingu
- Storage & Backup & Recovery – správa, zálohovanie a obnova údajov
- Security & Access – správa bezpečnosti a kontroly prístupu, správa zraniteľných miest, ochrana pred narušením
- System management – vzdialená správa chodu OS a aplikácií, správa opráv, distribúcia SW, vzdialené ovládanie, správa majetku, zavádzanie a prenášanie OS
- Virtualization – aplikačná a serverová virtualizácia
- Messaging and Collaboration – správa zdrojov a výmeny informácií