Post M&A Integrácia

Post-M&A integrácia je proces zjednocovania spoločností po fúzii či akvizícii s cieľom maximalizovať synergie a zaistiť plynulý prechod. Zahŕňa integráciu systémov, procesov, tímov i firemnej kultúry, aby novo vzniknutá štruktúra efektívne spolupracovala a dosiahla strategické ciele.

Post-M&A poradenstvo

Plánovanie integrácie s cieľom maximalizovať synergie a zvýšiť hodnotu spoločnosti.

Čo ďalej po due diligence?Pomôžeme vám s integračnou stratégiou, plánovaním aj samotnou realizáciou.

Financie | Procesy | Technológia

  • Vytvoríme jednotnú účtovnú osnovu, nastavíme reporting, vykonáme revíziu finančných výkazov a posúdime ekonomické aj daňové aspekty.
  • Zrevidujeme vaše duplicitné procesy a nastavíme jednotné procesné štandardy.
  • Pripravíme vám plány pre bezpečné zlúčenie systémov a migráciu dát s maximálnym dôrazom na kyberbezpečnosť.

Zamestnanci | Integračný tím

  • Určíme zodpovedné osoby pre každú fázu integrácie a zapojíme všetky úrovne manažmentu organizácie, aby podporili dôveru zamestnancov novo začlenenej spoločnosti.
  • Vytvoríme jednotný plán pre prevod pracovných zmlúv a harmonizáciu pracovných podmienok.
  • Naplánujeme krátkodobé a dlhodobé potreby v oblasti náboru zamestnancov, vrátane procesov nástupu a nastavenia benefitov a odmien.
  • Pomôžeme vám identifikovať nadbytočných pracovníkov aj špičkové talenty a podporíme riadenie procesu prepúšťania a odstupného. Spoločne vytvoríme plán a určíme zodpovedné osoby, či už externé, alebo interné.
  • Vypracujeme plány školení, stanovíme postupy hodnotenia výkonnosti a pomôžeme vám zaviesť personálne systémy na sledovanie výsledkov jednotlivých zamestnancov.
  • Navrhneme organizačnú schému.

Komunikácia | Compliance

  • Pomôžeme vám zaviesť jasné komunikačné kanály a mechanizmy zdieľania informácií na zabezpečenie maximálne transparentnej internej komunikácie.
  • Vypracujeme vám plán pre riadnu komunikáciu v prípade existencie odborov alebo iných zamestnaneckých organizácií.
  • Navrhneme systém na sledovanie postupu integračných činností.
  • Pomôžeme vám vytvoriť nový interný kódex, ktorý bude zahŕňať podnikové princípy, pravidlá, smernice, hodnoty, dodávateľské vzťahy aj firemnú kultúru.
Prípadové štúdie
Nugget SW
Avensio SW
Nugget SW
Fúzie & Akvizície
Post integračný proces pre
softvérovú spoločnosť.
Najväčšie výzvy pre integráciu?
Nedostatočná transparentnosť, chýbajúci komunikačný plán, prevádzková neefektivita a veľký úbytok zamestnancov.
Na nahliadnutie tu
Avensio SW
Fúzie & Akvizície
Post integračný proces pre
softvérovú spoločnosť.
Ako môže dobre nastavený komunikačný plán, aktívne zapojenie zamestnancov a tzv. buddy systém prispieť k hladkej integrácii a synergii?
Na nahliadnutie tu

Integrácia po fúzii alebo akvizícii

Stratégia integrácie po fúzii alebo akvizícii zameraná na dlhodobé vytváranie hodnoty.

Kľúčové poznatky

  • Úspešní kupujúci zahajujú proces plánovania integrácie už vo fáze due diligence.
  • Už prvý deň by vedenie malo mať k dispozícii štruktúru riadenia integrácie a definované pracovné postupy.
  • Komplexný plán pre prvých 100 dní musí byť pripravený a uvedený do chodu pred prvým dňom.
  • Integrácia dvoch spoločností zostáva jedným z najnáročnejších aspektov fúzií a akvizícií. Vo viac ako 70 % prípadov sa nepodarí dosiahnuť plánované synergie a tým pádom ani požadované hodnoty Prečo?
  • Pre úspešné dokončenie procesu integrácie po fúzii či akvizícii musí kupujúci začať proces plánovania už vo fáze due diligence, teda ešte pred dokončením transakcie.
  • Plánovanie synergií pred transakciou sa obvykle prekrýva s jej skutočnou realizáciou k prvému dňu. Preto je nevyhnutné, aby vedenie aj zamestnanci boli na implementáciu stratégie vytvárania hodnôt pripravení už pred prvým dňom.
  • Kupujúci musí zvážiť kroky potrebné na prípravu pred a po fúzii či akvizícii.
  • Kontinuita podnikania a znižovanie rizík sú kľúčovými aspektmi počiatočnej fázy integračného procesu a mali by byť riešené prioritne. Vlastníci musia dôkladne preskúmať všetky finančné zmeny, ktoré môžu ovplyvniť transakcie so zákazníkmi počas prvého dňa.

Základné prípravy na prvý deň

V prvý deň by vedenie malo mať k dispozícii štruktúru riadenia integrácie a definované pracovné postupy.

Spoločnosť musí byť pripravená zaistiť bezproblémové dodanie zákazníkom už od prvého dňa. hodnotu, pretože podceňujú čas potrebný na efektívnu komunikáciu so všetkými zainteresovanými stranami.

Kritických prvých 100 dní

Plánovanie prvého dňa je časovo náročné, ale vedenie spoločnosti sa na ňom nesmie zastaviť Komplexný plán pre prvých 100 dní je potrebné začať pred prvým dňom. a vytvoriť zoznam iniciatív, ktoré budú dokončené počas jedného až troch mesiacov.

Prvých 100 dní je kritických aj preto, že v tejto dobe môže vedenie vykonať reálne zmeny. Zamestnanci v tomto období zmeny očakávajú a sú otvorení novým prístupom.

Počas prvých 100 dní by vedenie malo potvrdiť dlhodobé integračné plány zlúčenej spoločnosti, vrátane dokončenia kľúčových procesov a implementácie technológií.

Prvých 100 dní a „rýchle víťazstvá“ by sa nemali zamieňať s dlhodobými integračnými plánmi a transformačnými zmenami.

Cieľom prvých 100 dní je realizovať projekty, ktoré spĺňajú kritické obchodné požiadavky a prinášajú rýchle synergie zo zlúčenej spoločnosti.

Počas tejto doby môžu oddelenia vyvinúť svoje budúce prevádzkové modely a začať prechod na kombinovaný stav.

Dlhodobé vytváranie hodnôt

Dlhodobé optimalizačné iniciatívy sú zavádzané s cieľom plne využiť synergiu a hodnotu, ktorú vedenie očakáva.

Riadenie integrácie zahŕňa procesy, nástroje a zdroje, ktoré pomáhajú organizovať kroky potrebné na to, aby bolo možné plne využiť hodnotu transakcie a dosiahnuť lepší budúci stav. Kupujúci a najvyššie vedenie zlúčené spoločnosti by mali od samého začiatku definovať víziu integrácie. (2-3 roky).

Mať od začiatku dobre riadené integračné úsilie po fúzii znamená „plánovať úspech“.

Vaša kontaktné osoby

Zuzana Kubíková

Head of Management Consulting
Zobraziť detail

Lucie Odehnalová

Senior Consultant
Zobraziť detail